cheshmak70

کیک زبرا

1395/12/7 18:48
نویسنده : atefe
44 بازدید
اشتراک گذاری

كيك زبرا از انواع كيك هاي خوشمزه و پر طرفدار است كه شما مي توانيد اين كيك  خوشمزه و زيبا را براي جشن تولد و مهماني ها به عنوان عصرانه تهيه كنيد. طرز پخت كيك زبرا بسيار ساده و آسان است .

مواد لازم:

شير : ۱ ليوان تخم مرغ : ۳ عدد شكر : ۱ ليوان بيكينگ پودر : ۲ قاشق مربا خوري وانيل : ۱/۴ قاشق چاي خوري آرد : ۲.۵ پيمانه به همراه ۲ قاشق غذا خوري پودر كاكائو : ۲ قاشق غذا خوري

ابتدا فر را روشن كنيد و روي دماي ۱۸۰ درجه تنظيم كنيد تا به خوبي داغ شود. سپس آرد و بكينگ پودر را با يكديگر مخلوط كنيد و مخلوط اين مواد را سه بار الك كنيد. تخم مرغ ها را در درون ظرف مناسبي بشكنيد و سپس وانبل و شكر را به تخم مرغ ها اضافه كنيد و مخلوط اين مواد را آنقدر هم بزنيد تا كشدار و كرمي رنگ شود.

در مرحله بعدي طرز تهيه كيك زبرا روغن و شير را به همان ترتيبي كه گفته شد به مايه كيك اضافه كنيد و سپس مخلوط آرد و بكينگ پودر را به صورت آرام آرام به مايه كيك اضافه كنيد و مواد كيك را به كمك قاشق چوبي و يا قاشق فلزي هم بزنيد. بعد از اينكه مواد كيك به خوبي با يكديگر مخلوط شدند مواد كيك را به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد و در درون دو تا ظرف جداگانه بريزيد به يكي از ظرف ها ۲ قاشق غذا خوري آرد و به ظرف ديگر ۲ قاشق غذا خوري پودر كاكائو اضافه كنيد.

قالب فر را به خوبي چرب كنيد و يا از كاغذ روغني در ته قالب فر استفاده كنيد سپس در درون قالب فر يك ملاقه از مواد كاكائويي كيك بريزيد و يك ملاقه از مواد سفيد كيك را در وسط مواد كاكائويي بريزيد و همين روش را تا اتمام مايه كيك ادامه دهيد. بعد از تمام شدن مايه كيك به كمك خلال دندان و يا كارد از وسط كيك به سمت بيرون قالب و از بيرون قالب فر به سمت وسط خط هايي را بكشيد تا كيك شبيه به گل شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به cheshmak70 می باشد